Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

I min branche der er sæsonen hvor der er rigtig mange messer i hele landet ved at være over os. Til sådanne messer er der rigtig mange deltager. Der er både potentielle kunder, men der er også rigtig mange konkurrenter der slås om de kunders opmærksomhed. Det er ikke sikkert at de alle sammen er direkte konkurrenter, men kunderne bruger kun et bestemt antal minutter eller timer ved sådan en messe og derfor handler det om at kunne trække folk hen til en og få deres opmærksomhed. Hvis man ønsker at tiltrække sig opmærksomhed på den måde, så handler det om at være forberedt. Efter at vi sidste år oplevede at der ikke var særlig mange der besøgte vores stand og vi simpelthen var for dårligt forberedte og mange af vores konkurrenter løb med kundernes tid i stedet, så besluttede vi os for at vi ville forberede os ordenligt i år.

Køb plads i god tid

Pladsen for din stand er nærmest alt afgørende. Hvis du kan få et kort fra arrangøren og dermed finde en af de bedste pladser, så har du allerede stillet dig og din virksomhed i en god position. Det er vigtigt at tage stilling til indgange, store gange, udgange, scener eller andre attraktioner, når man vælger placering

Hav det rette med

Når man skal opstille sin stand, så handler det om at have noget der ser fedt ud og som folk får lyst til at se nærmere på. Folk skal hurtigt kunne se hvad det er du laver og dermed vælge at bruge nogle minutter på at besøge din stand. Derudover så er det vigtigt at have nogle gode reklamegaver med. Det skal både være ting som kunden kan få med hjem og som giver god værdi for både kunden men også til dig ved at de måske har den længe. Det er også vigtigt at have noget større med dig logo på som de kan have fremme mens de går rundt på messen. Det kunne f.eks. være en vandflaske så andre også får øjnene op for jer.